Egyidejű utódlás és szervezeti növekedés

által|2025-05-08T07:07:04+02:002025. május 8.|Kategóriák: Szervezetfejlesztés|Címkék: , , , , , |

Utódlás és a szervezeti növekedés miatti szintlépés egyidejű kihívását igazán szép megoldani. A régi vezetőnek kihívás megválnia az életműtől. Belátja, hogy még van rajta csiszolni való, de ő eddig tudta elhozni a csapatot, elfogyott az idő és tudja, hogy neki már más feladatok felé kell fordulnia. Mikor egy életet végig dolgoztunk, lehet, hogy már kevésbé vagyunk ügyesek olyan kérdések megválaszolásában, mint pl. „Mi egyéb lehetséges még itt, amit eddig nem vettem még észre? Hogy lehetne ez még [...]

Menjen vagy maradjon?

által|2025-05-08T06:52:48+02:002025. április 15.|Kategóriák: Szervezetfejlesztés|Címkék: , , , , |

Ülsz a kínosságban. Tök gáz, hogy az ember, akit a legelején vontál be a cégedbe és máig a jobbkezednek tartod, most idegesít, kritizálja a döntéseidet és vegzálja a kollégákat. Tudod, hogy egyféleképpen tudod megszüntetni ezt a helyzetet, de azt is kínosnak érzed, ezért nem teszed. Hogy a túróba rúghatnád ki, hiszen annyi nosztalgikus és magasztos emlék kötődik hozzátok. Együtt alkottatok maradandót. Együtt értétek el, hogy megnőjön a cég. Sőt azt is, hogy több tucat embernek adjon megélhetést [...]

Értékteremtés és innováció vs. kényelem

által|2024-06-26T19:55:53+02:002024. június 26.|Kategóriák: Stratégia|Címkék: , , , , |

A Global Entrepreneurship Monitor (GEM) a világ legnagyobb vállalkozáskutatása, amely 1999 óta gyűjti össze a résztvevő országok vállalkozásának adatait, a vállalkozások motivációjától, a vállalkozók aktivitásán át az egyes országok vállalkozói ökoszisztémájáig. 2020-ban Magyarország is csatlakozott a résztvevő országok közé, így láthatjuk a saját országunkra vonatkozó és a nemzetközi adatokat is. A 2022-es adatokat górcső alá véve láthatunk egyrészt ismert, de néhány esetben elsőre talán meglep [...]

Érj el eredményt delegálással!

által|2024-06-10T13:17:37+02:002024. június 10.|Kategóriák: Folyamatmenedzsment, működésracionalizálás|Címkék: , , , |

Sokat halljuk mostanában vezetőktől, hogy mennyi mindent szeretnének, milyen vágyaik vannak, amiket el akarnak érni a cégükkel. Ez egyfelől nagyon előremutató, hiszen a Covid járvány, az energiaválság és a brutális infláció Bermuda-háromszögének fejlődést bénító sokkjából éppen ideje kijönnie azoknak, akiknek eddig lefagyott a navigációjuk és nem találták a kiutat. Másfelől azonban a vágyairól mindenki tud beszélni, ahogy az ötleteiről is. Az eredményeiről viszont csak kevesen. Az utóbbiak közé [...]

Egyéni teljesítményorientáció vs. hosszútávú csapateredményesség

által|2024-05-28T15:04:43+02:002024. május 28.|Kategóriák: Szervezetfejlesztés|Címkék: , , , |

A baby boom generáció tagjai a szüleikkel ellentétben már olyan környezetben nőttek fel, ahol a kialakuló bőség, fejlődés lehetőséget adott arra, hogy a saját jóllétüket valósíthassák meg. Ez azt is magával hozta, hogy az individualizmus előtérbe került, az együttműködés, amire szűkös időkben elképesztően nagy szükség van, pedig háttérbe szorult. Az emberi természetet vizsgálva kimondható, hogy minél nagyobb a bőség, annál kisebb az eredendő hajlandóság az összefogásra, együttműködésre, valamint [...]

Egy aprónak tűnő, pozitív szándékú változás is sülhet el balul

által|2024-05-14T13:09:03+02:002024. május 14.|Kategóriák: Folyamatmenedzsment, működésracionalizálás|Címkék: , , , , |

Még mindig túl sok vezető ragaszkodik az állandósághoz és utasítja el a változást. Ez persze következik abból is, hogy hogyan vagyunk összerakva mi, emberek. Az állandóság biztonságérzetet, a változás pedig félelemérzetet generál bennünk. A bátor és innovatív vezetők is félnek, de ennek ellenére időről időre kipróbálnak valami újat. És ez viszi előre az emberiség fejlődését. A cégek esetében is ugyanez működik. Aki vezetőként biztonsági játékos, az nagyon lemarad vagy sosem ér oda a szektorinnov [...]

Sales is king. Tényleg? Nálam a cégem a király…

által|2024-04-10T11:03:56+02:002024. április 8.|Kategóriák: Stratégia|Címkék: , , , , |

Értékesítéssel valamilyen szinten minden vállalat foglalkozik. Ahol újra és újra meg kell szerezni a megfelelő számú vevőt a bevétel érdekében, ott szinte kivétel nélkül az értékesítés az aduász, a király. A tulajdonos a tenyerén hordozza az ott dolgozókat, hiszen az árbevétel és így – látszólag – a profit termelői is ők. A többi szervezeti egység pedig irigykedik rájuk, mert a motivációs rendszer rájuk van kihegyezve, nekik kiemelt bónusz jár, több juttatás és szabadság, általában is elsőbbség [...]

Hogyan ismerd fel az érdekellentéteket?

által|2024-04-10T10:48:24+02:002024. március 5.|Kategóriák: Stratégia|Címkék: , , , , |

A téma apropója az, hogy az emberiség története során mindig is voltak konfliktusok a közösségek tagjai között, de ezeket különféle, változatos módszerekkel el tudták simítani. Akkor fejlődött az emberiség és tudott szintet lépni, amikor az összefogásból következő szinergiahatások tudtak érvényesülni. Az „egy mindenkiért, mindenki egyért” lovagi eszme nagyon jól működött, mivel felismerték, hogy a közösség ereje sokkal több, mint az egyéneké. Egy ember, kezdetleges eszközökkel nem tudta legyőzni [...]

Az információ hatalom vagy a hatékonyság alapja?

által|2024-02-20T10:49:52+01:002024. február 19.|Kategóriák: Szervezetfejlesztés|Címkék: , , , , , , |

A munkapályám kezdeti időszakában többek között egy szállodában is dolgoztam. Azon a helyen, a napnál is világosabb volt, hogy a cég és az abban dolgozók mind, így én is, a vendégekből élünk. Ott voltak közöttünk nap mint nap, a kedvüket kerestük, hogy elégedetten töltsék el az idejüket a házban. Amikor odakerültem, a kollégáim készségesen segítettek a helyi ismereteket elsajátítani, hogy mielőbb beilleszkedhessek a csapatba és megismerjem, valamint magamévá tegyem a szervezeti kultúrát. Az első [...]

Az örökmozgó innovatív vagy a megbízhatóan stabil kell neked?

által|2024-02-07T19:08:38+01:002024. február 7.|Kategóriák: Szervezetfejlesztés|Címkék: , , , , , , , |

Ki a jó munkaerő? Aki hibátlanul megtanulja a cégnél kialakított folyamatokat és tevékenységeket, majd megbízhatóan ellátja a rábízott teendőket? Vagy az, aki miután megtanulja a cégnél kialakított folyamatokat és tevékenységeket, nekifog és kidolgoz egy hatékonyabb folyamatot, majd előáll vele a főnökénél? Objektíven nézve, nyilván a túlzott stabilitás (korszerűtlenné válást okoz) és az állandó változás (a működés szétesését okozza) között érdemes egyensúlyozni. Ami azonban egyértelmű, hogy vez [...]

Go to Top