Káoszból kirobbanó profitnövekedés




Megbízói észlelés:

A tulajdonos úgy érezte, hogy a munkatársai önállótlanok és több esetben inkompetensek, nem úgy végzik a feladatukat, hogy a cég számára a lehető legjobbat hozzák ki belőle. Hiába vett fel egy operatív vezetőt kb. 9 hónappal korábban, nem változott semmi, vagy lehet, hogy még rosszabb lett a helyzet. Felkérése arra vonatkozott, mondjuk meg, mit csináljon, kit rúgjon ki.



„Nem gondoltam, hogy ilyen jól átlátjátok majd a cégemet, jó néhány felvetéseteken és megoldási javaslatotokon eléggé meglepődtem, de némi ráalvás után tetszenek…”
(utólag elárult tulajdonosi vallomás)

Valódi kihívás:

A tulajdonos hét különböző pozíciót töltött be időről időre, tetszése szerint, de belefáradt a mikromenedzsmentbe. Önállóságot várt el a munkatársaitól, de érzése szerint ők képtelenek voltak rá, nem hozták az elvárásainak megfelelő eredményeket. Vezetőivel szemben is elégedetlen volt. Káosz uralkodott a cég működésében, a kollégák nem akartak egymással kooperálni, volt, akivel senki sem akart. Többen fontolgatták, hogy felmondanak. Csúszott a vevők igényeinek teljesítése. Az operatív vezető akut felmondása már csak hab volt a tortán.

Válaszaink, megoldásaink:

Megváltoztattuk a cégirányítás módját és eszközeit is, kezdve a tulajdonos szerepével, a stratégiával, a célok meghatározásával és kommunikálásával és az ehhez alakított ösztönzőrendszerrel. A szervezeti felépítést a megváltozott cégirányításhoz igazítottuk és a működés egészén fejlesztettünk: mértük a kollégák által végzett tevékenység hatékonyságát, riportingot alakítottunk ki, rendszeres egyeztetéseket vezettünk be, a pontosítottuk folyamatokat, szabályzatokat és munkaköri leírásokat.

Konklúzió, eredmények:

A megbízói észlelés csak az okozatra vonatkozott, a kiváltó okokra nem. A működésracionalizálást a tulajdonos szemléletformálásával, az ő hozzáadott értékének meghatározásával, céljainak, feladatainak definiálásával kellett kezdeni, mivel a káosz fő oka saját maga volt. A korábbihoz képest lényegesen kevesebb tulajdonosi időráfordítással vált sokkal jövedelmezőbbé és hatékonyabbá a cég. Maradt még tartalék a profitnövekedésben, de annak eléréséhez további változásra való hajlandóság szükséges a tulajdonos részéről. A feljavult folyamatok, a célok ismerete, a következetes teljesítményalapú bérezés munkatársi és ügyfélelégedettséget hozott. Mindezek együtt végső soron a tulajdonos elégedettségét eredményezték.

Az éves profit 40%-kal nagyobb lett a megelőző időszakhoz képest. Jelentős likviditás javulás történt, mivel a készletekben lekötve álló pénz 15%-kal csökkent.