Adva van egy minőségi termék, a konkurens termékekhez képest praktikusabb, kevesebb helyet foglal, jobban néz ki. Van azonban egy kis gond. Jelentősen drágább azoknál. Ennek megfelelően nem is megy az értékesítése, hiába magyarázod el részletesen az ügyfeleidnek az előnyeit, világítod meg az olyan apróságokat is, mint például a kiemelten hosszú garanciaidő, ők mégis a másik terméket választják a kínálatodból, amely sokkal olcsóbb, cserébe minősége és minden más releváns paramétere lényegesen gyengébb. Esténként bekuckósodsz a kedvenc foteledbe és azon tépelődsz a távolba meredve, hogy mit tudsz tenni, hogy felpörgesd a drágább termék eladását?
Felszívod magad, hiszen kemény fából faragtak, Te nem fogod feladni. Eszedbe jut, hogy
- gyakrabban kellene felkeresned az ügyfeleidet, hogy folyamatosan benne legyen a fejükben a terméked,
- kidolgozhatnál egy csilli-villi prezentációt a termék műszaki és megbízhatósági paramétereiről,
- készíthetnél egy színes katalógust a termékről, ahol összehasonlítanád a másik termékeddel és a piaci konkurencia termékeivel is.
Ezekkel a tevékenységekkel azonban jó eséllyel nem fogsz célt érni. Miért? Azért, mert azt próbálod még erőteljesebben csinálni, több energiát bele téve, mint ami eddig sem ment. Megpróbálod minél inkább észérvekkel meggyőzni az ügyfeledet, pedig ezzel eddig sem arattál sikert. Olyan, mintha botfüled lenne és úgy gondolnád, ha többet gyakorolsz, jobban fogsz énekelni. Ez egy természetes emberi reakció, csak nem hoz eredményt.
Mi lehet előremutató ebben a helyzetben?
Tanuljunk Henry Fordtól: „A sikertelenség csak alkalmat nyújt arra, hogy újra és okosabban kezdjük a munkát.”
Érdemes figyelembe venned, hogy a jelentősen drágább terméked nem való összehasonlításra a gyengébb minőségű, olcsóbb termékekkel. Alakíts ki számára külön kategóriát. Ez egy prémium termék, ehhez képest pozícionáld és tálald az ügyfeleidnek.
Gondold át, miért vesz meg valaki egy Mercedes-t vagy egy Rolex-et? Semmiképpen sem a műszaki paraméterek miatt. Azokban amúgy nem is feltétlen piacvezetőek. Nem ez számít. Ezeknek a termékeknek van egy olyan érzelmi hatása a birtokosukra, hogy ők egy másik klubba tartoznak, mint a többiek és ebbe a klubba menő tartozni.
Találd meg, hogy mitől lesz menő a te terméked klubjába tartozni. Építsd fel a márkáját, találd meg a hívószavakat, hogy bevonzd a megfelelő vevőkört.
Ha részletesebben érdekel a téma, illetve konkrét esetben igénybe vennéd segítségünket, kérjük, foglalj „online cégfelújítási szauna” időpontot vagy válts dimenziót a „cégfelújító tandem” megoldással!